[O2] zawór uwalony olejem - mam się bać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • faza_1000
    Drive
    • 2009
    • 50
    • Octavia III (5E3)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    [O2] zawór uwalony olejem - mam się bać?

    ZTBI68 miejsce widac ze ciekawe ale nijak ma sie to do srodka kraju....no i znow kazdy szuka blisko siebie...widze ze nie kazdy kuma zeby kazdy mial jakis dogodny dojazd....moze zdecydojmy sie gdzie co i jak wiadomo kazdy rzuca propozycje ale jakos trzeba pojsc na kompromis i wybrac najbardziej optymalna opcje....
  • tadfi
    Rider
    • 2008
    • 501
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    [O2] zawór uwalony olejem - mam się bać?

    Witam,
    zauważyłem, że to coś na zdjęciu jest bardzo uwalone olejem. Domyślam się, że jest to jakiś zawór sterujący. Co mogło się stać? Jakaś uszczelka do wymiany? I czy można z tym na razie jeździć, jakie ewentualnie konsekwencje? Zdjęcie robione telefonem, więc jakość fatalna.
    TadFi
    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

    Komentarz

    • Bialy
      Rider
      • 2009
      • 306

      #3
      Ten mały "siłownik sterujący" to klapa gasząca - służy tylko do miękkiego gaszenia silnika. Jak wyłączasz zapłon siłownik zamyka dojście powietrza do silnika i tak miękko gaśnie.
      Uwalony jest EGR - ten grzybek powodem tego jest to, że na biegu jałowym i do pewnego stopnia wciśniętego gazu dostają się spaliny od turbiny, które wpadają znów do komory silnika.
      Tak mniej więcej to wygląda, chodzi o spełnianie coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin...
      Aha i jakbyś ściągnął tę rurę idącą od IC do tego "grzybka" to pewnie przestraszysz się ilością "syfu" jaki się tam znajduje

      Komentarz

      • McGan
        RS
        • 2010
        • 3574
        • Superb III (3V3)

        #4
        tadfi, to jest normalne Polecam zaślepić EGR - spokój na wieki
        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

        Komentarz

        • tadfi
          Rider
          • 2008
          • 501
          • Octavia III combi (5E5)
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          #5
          Dzięki, uspokoiliście mnie trochę. Jak będę miał czas w sobotę, to zabiorę się za zaślepienie tego EGR-a. Manuala widziałem już gdzieś na forum, więc powinienem dać sobie radę.
          TadFi
          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

          Komentarz

          • McGan
            RS
            • 2010
            • 3574
            • Superb III (3V3)

            #6
            tadfi, ach, jakbyś już grzebał, to ściągnij jeszcze kolektor dolotowy sobie (6 śrub Torx (niestety rozmiaru nie pamiętam :/ ) - przydaje się klucz grzechotka i dokładnie wyczyść. Z pewnością będziesz miał peeeeełno czarnej mazi :|
            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

            Komentarz

            • tadfi
              Rider
              • 2008
              • 501
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Zamieszczone przez McGan
              tadfi, to jest normalne Polecam zaślepić EGR - spokój na wieki
              A nie ma u Ciebie problemów z wyskakującym błędem po zaślepieniu? Przeczytaj proszę
              post i daj znać.
              TadFi
              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11255
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                u wszystkich jest
                czytaj drugi wątek
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                Pracuję...